Piffig vardag

Vad är det för skor jag traskar runt i såhär till vardags? Nu är det ju vinter med allt vad det innebär av snö, slask, salt och annat så det är inte direkt flip-flops som gäller, nej stövlar är säsongens smak. Jag hittade ett par underbara boots med lite mc-stuk i höstas på Bianco, och jag är supernöjd med dem. De är givetvis i rejält läder, färgen skiftar mellan mörkt mörkt grått och svart, och pricken över i är den röda dragkedjan. De är fodrade och med en rejäl och bra sula som ger bra grepp när det är halt. Med regelbunden insmörjning och impregnering så har de hållit mig torr och varm i de flesta väder denna vinter, det är bara när minusgraderna börjat krypa nedåt 7-8 minus och under det som jag har valt mina fårskinnsfodrade stövlar istället.



Boots i läder från Bianco, stl 37 och ganska rymliga men det är bra så att man får plats med en tjockare socka t ex. Så här ser de ut idag, efter 4 månaders användning och det vill inte säga lite - de används var och varannan dag. Jag är så nöjd med dem!

Vid kallare väder, många isande minusgrader och snö så använder jag helst de här varma och gosiga stövlarna:


Fårskinnsfodrade stövlar i svart mocka, med rejäl gummisula, snörning. Inköpta för ett par år sedan på Scorett av deras eget märke Canada Snow. Storlek 37, normala i storleken, sköna att gå i och framför allt VARMA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0