Syrran igen...

Storasyrran var med mig och letade skor, ni vet den gången som slutade med att hon hittade ett par fina pumps från Replay, och jag drog fram ett par skitsnygga mockapumps som fanns i reahyllan. Svarta med vristrem, från Bronx. Bronx brukar ha läster som passar fint till mina fötter så jag tog fram och kollade på dem. 36 och 38 var storlekarna som fanns kvar. OK, 36 funkar ibland så jag provade. Kom inte så långt, fick inte i foten alls, de var med andra ord rätt små i storleken. Visade dem för syrran. De var aningen för stora för henne egentligen men eftersom de har en vristrem så var det inga som helst problem, det lilla hälglappet glappar inte med remmen på. 600 spänn på 50% rea är inte fel heller. Det var bara ett litet problem - när vi fick fram den andra skon ur lådan så var den mycket mörkare. Skon som stått framme var så att säga ljussvart. Inte skoj alls. Skorna blev kvar i affären. Det blev ju ett par från Replay...

...men så nån vecka senare kröp det fram. Ytterligare ett par skor hade inhandlats. Ett par Bronxpumps med vristrem. Mockan då? Jo, min lillasyrra som är skoproffs (ligger i släkten, jag ska berätta om vår mor en dag) och jobbar i skoaffär hade lösningen, nåt mockaklet som fixade färgen. Nu ser man ingen skillnad alls. Mer än i storasyrrans ännu trängre skogarderob då. Och det är självförvållat!


Här är Liz från Bronx, stl 36, numera i min storasyrras ägo. Jag är som vanligt inte aaalls avis. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0