Made for walkin'

En varm dag förra sommaren i Spanien befann jag mig i Granada och Alhambra en hel dag. Jag menar verkligen att det var varmt, det var ca 40 grader. Rejäl feber i luften alltså! Alhambra är ett borg- och palatsområde från den Arabiska eran i medeltidens Spanien och ligger högt upp, vid Sierra Nevada (läs mer här om ni är intresserade: http://sv.wikipedia.org/wiki/Alhambra). Så när det gäller tillgänglighet och fotvänlighet - go figure.

Jag lyckades trots allt att ha på mig nåt underbart på mina fötter, efter en hel dag hade jag inte ont i fötterna alls, inget skav, ingen värk. (Och jag undrar fortfarande hur alla dessa spanjorskor, uppklädda till tänderna, inkl stilettklackarna, klarar av fötterna på kvällen, det fanns ganska många av dessa i Alhambra när jag var där...)

Jag kan inte nog hylla dessa kilklackar från GEOX, även om de kanske inte är världens mest stylish shoes så är de bra mycket snyggare än foppatoffllor och sneakers:

 

Geox, läderremmar i vanligt och lackat läder, ca 8 cm kilklack, stl 37, normala i storleken (på gränsen till stora för mina fötter). Sköna till långpromenader, trappklättring mm. Perfekta semesterskor alltså! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0